Questo progetto editoriale è un'iniziativa del LmcsL Laboratorio di musica contemporanea al servizio della Liturgia — Le partiture di G. Petrassi,
J. Rueda, I. Vandor, A. Solbiati, R.Nova sono proprietà per tutti i Paesi delle Edizioni Suvini Zerboni - Sugarmusic S.p.A copyright 2000
Don Luigi Garbini, Electronic Mass, 2002 Basilica of San Marco Milan
Foto: Antonio Conese e Francesco Giusti
Michele Tadini, Electronic Mass, 2002 Basilica of San Marco Milan
photo: Antonio Conese e Francesco Giusti
Don Luigi, Alessandro Solbiati, Jacopo Baboni Schilingi, Michele Tadini e Martinho Lutero; 2002 Dal Verme Theater, Milan
photo: Antonio Conese e Francesco Giusti
Don Luigi, Jacopo Baboni Schilingi, Luca Mosca, Michele Tadini; 2002, Dal Verme Theater, Milan;
photo: Antonio Conese e Francesco Giusti
Questo progetto editoriale è un'iniziativa del LmcsL Laboratorio di musica contemporanea al servizio della Liturgia — Le partiture di G. Petrassi,
J. Rueda, I. Vandor, A. Solbiati, R.Nova sono proprietà per tutti i Paesi delle Edizioni Suvini Zerboni - Sugarmusic S.p.A copyright 2000
Questo progetto editoriale è un'iniziativa del LmcsL Laboratorio di musica contemporanea al servizio della Liturgia — Le partiture di G. Petrassi,
J. Rueda, I. Vandor, A. Solbiati, R.Nova sono proprietà per tutti i Paesi delle Edizioni Suvini Zerboni - Sugarmusic S.p.A copyright 2000
Questo progetto editoriale è un'iniziativa del LmcsL Laboratorio di musica contemporanea al servizio della Liturgia — Le partiture di G. Petrassi,
J. Rueda, I. Vandor, A. Solbiati, R.Nova sono proprietà per tutti i Paesi delle Edizioni Suvini Zerboni - Sugarmusic S.p.A copyright 2000
Questo progetto editoriale è un'iniziativa del LmcsL Laboratorio di musica contemporanea al servizio della Liturgia — Le partiture di G. Petrassi,
J. Rueda, I. Vandor, A. Solbiati, R.Nova sono proprietà per tutti i Paesi delle Edizioni Suvini Zerboni - Sugarmusic S.p.A copyright 2000
Questo progetto editoriale è un'iniziativa del LmcsL Laboratorio di musica contemporanea al servizio della Liturgia — Le partiture di G. Petrassi,
J. Rueda, I. Vandor, A. Solbiati, R.Nova sono proprietà per tutti i Paesi delle Edizioni Suvini Zerboni - Sugarmusic S.p.A copyright 2000
This editorial project is an initiative of the LmcsL, Laboratory of Contemporary Music in the Service of the Liturgy — Scores by G Petrassi, J Rueda, I Vandor, A Solbiati, R Nova
Copyright in all countries by Edizioni Suvini Zerboni – Sugarmusic S.p.A. All rights reserved. © 2000
This editorial project is an initiative of the LmcsL, Laboratory of Contemporary Music in the Service of the Liturgy — Scores by G Petrassi, J Rueda, I Vandor, A Solbiati, R Nova
Copyright in all countries by Edizioni Suvini Zerboni – Sugarmusic S.p.A. All rights reserved. © 2000
This editorial project is an initiative of the LmcsL, Laboratory of Contemporary Music in the Service of the Liturgy — Scores by G Petrassi, J Rueda, I Vandor, A Solbiati, R Nova
Copyright in all countries by Edizioni Suvini Zerboni – Sugarmusic S.p.A. All rights reserved. © 2000
This editorial project is an initiative of the LmcsL, Laboratory of Contemporary Music in the Service of the Liturgy — Scores by G Petrassi, J Rueda, I Vandor, A Solbiati, R Nova
Copyright in all countries by Edizioni Suvini Zerboni – Sugarmusic S.p.A. All rights reserved. © 2000
This editorial project is an initiative of the LmcsL, Laboratory of Contemporary Music in the Service of the Liturgy — Scores by G Petrassi, J Rueda, I Vandor, A Solbiati, R Nova
Copyright in all countries by Edizioni Suvini Zerboni – Sugarmusic S.p.A. All rights reserved. © 2000
←
→
MILAN
LmcsL
Laboratory for Contemporary Music in the Service
of the Liturgy
artache, who seek out every chance to promote the expansion of the public’s horizons with regard to culture, have always shared the strategies of the Laboratory for Contemporary Music in the Service of the Liturgy (Laboratorio di Musica Contemporanea al Servizio della Liturgia – LmcsL). This research facility was founded in Milan in 1999 and since then has carried out an intense promotional campaign for contemporary music, asking composers to write specifically for the revised liturgy.
read more
From this initiative, without equal in Europe, have come new compositions all performed for the very first time,
by composers such as Petrassi, Donatoni, De Pablo, Morricone, Guarnieri, Francesconi and many others (thirty-two).
After the first sessions, held in St Ambrogio’s Basilica in the presence of Monsignor Ravasi and Cardinal Carlo Maria
Martini, followed a further three: one in Bologna, presided over by Cardinal Giacomo Biffi; one in Venice; and the third
in St Mark’s Basilica in Milan, which in 2007 was also the venue for a mass for three bayans and six voices.
After a period of advanced research in the area of expressive forms of liturgical singing, the LmcsL is preparing a session
for 2018 wholly dedicated to the human voice, which will present seven creations by the most influential composers from
the contemporary music world.
Credits for artists / photographers and other rightholders have been duly indicated. Should this not be the case, please do let us know. Thank-you.
contact us at info@artache.it
designed by Archive Appendix
artache is not responsible for unauthorized use of the
images, text or any other content of this site by any third
party — all rights reserved © artache 2017